Thursday, February 19, 2009

Pekabo orang kampung.......

salam semua....huk huk huk....berabuknye blog aku ni...he he he....maaf le....sejak akhir2 ni tak sempat nak update pape cerita....cuma hr ni rase seperti terpanggil utk tuliskan sesuatu.....

sebagai manusia kpd khaliqnye....kita sume dah tau kita ni milik kepada sesuatu....apa yg pasti mati kita tu pasti....cuma kita tak tahu bila.....beramal lah selagi boleh dikesempatan yg terhad...ambil iktibar apa yg berlaku akhir2 zaman ni.....

malam tadi semasa nonton rancangan 360 rase nak menjerit dan nangis...rase cukup sedih dgn keadaan remaja melayu yg mengaku muslim dgn gaya hidup kini yang bebas bergaul lelaki dan perempuan....mana letaknye rase malu...peribadi....penat pak menteri laung itu ini.....mana islam hadharinye? ini ka...melayu muslim pada masa hadapan? fikirkan wahai teman....dimana martabat melayu muslim satu ketika nanti.....pernah kah kita bayangkan?

Cukuplah.....nak tulis panjang2 pon bukan ada yg baca......moh le kita pikirkan....kita mulakan dgn org2 disekeliling kita dulu....ok.....

sehingga berjumpa lagi....
salam....
-pinggiran gombak-
190209....2.11pm

2 Comments:

MR. CAMPRO said...

Salaam,

Sapa tak baca..dah lama dok tunggu posting baru harini baru menjelma..hehe..apa cerita terbaru..harap sihat sejahtera hendaknya abang dan kak shayu..

aMir RaYYaN said...

Salam..pekabor en munif...Thanks 4 ur comment..en munif,maaf coz x inform pasal nie..cuma x nk kecoh2 selagi x dpt kepastian...sy x pernah lupakan en munif...seorang pendengar yang baik..byk sy belajar dr en munif..en munif byk tlg sy..sy akan ingt smpai bila...insyaALLAH..dan sy masih perlukan tunjuk ajar dr en munif..tegurlah sy secara terus andai sy tersasar..sy perlukan itu..insyaALLAH nnti sy tgkkan kalu ada jwtn yg sesuai untuk madam...insyaALLAH..dan ti sy byr top up en munif tu yer..maaa sgt2 lmbt sgt byr...en munif,slalu la update blog nie..ramai yg baca tau...take care..salam sayang drsy untuk en munif dan madam...