Monday, October 13, 2008

puasa 6 Syawal


Salam semua....harap keadaan semuanye baik selepas menyambut hari raye ni....Apa? bajet burst? tu la...nape tak rancang dgn bijak...bak kata TPM " rakyat harus berbelanje dgn bijak...rancanglah perbelanjaan kita sume"....betul jugak apa yg beliau cakapkan....tapi kalau gaji rm3k...tolak tu tolak ni....masih cukupkah lagi...?...bawak2 pikirla sedara2ku.


sepatutnye...tulisan ni disiarkan smlm...tp semasa menaip smlm saya telah didatangi seorang pelajar perempuan untuk bertanyakan hal pinjaman ptptn. saya cuba xplaind sebaik dan semudah agar pelajar tu faham...dah la smlm cubaan pertama aku pose enam untuk tahun ni...perghh....menyirap aku...penat aku cakap...boleh dia kata tak paham dan cakap kolej simpan duit dia....aku dah panas hati...tone sore aku pon dah up sket...tp aku cuba sabar dan bayangkan muka SKH....sbb SKH kata treat studnt senice yg boleh...studnt customer kita....so aku layan je la...last2 dia cakap dia nak bwk abg dia dtg...aku reply...bwk la dan saya akan xplain benda yg sama...dia terus bgn dan melemparkan pandangan yg sememangnye tak puas hati dan terus blah...tp gaya dan stail dia memang memaparkan kebiadapan seorang plajar IIC. ikutkan hati aku pecah muka budak ni...tp aku cuba tarik nafas sedalam2nye agar ketenangan bersamaku.


tepat jam 5 ptg...aku check out dr opis...sbb aku nak gerak ke puchong...dapat berita mak mertua aku tak sihat...aku nak gerak cepat sbb nak elakkan jem...wife aku lambat plak...aku dah agak mesti ada stdnt jumpa dia....last2 kol 5.25 gerak...dengan little sexy vios aku...caragas ke jln duta menuju ke nkve...dgn kelajuan 145km/j tolak campur jem kol 6 aku dah smpai tol usj....laju ke? tak kot...he he he....aku ingat clear...jem jugak...last2 sampai umah mak mertua aku kol 6.40...aku terus baring tak larat....pose la katakan....bila azan je aku terus capai air....alhamdulillah....berjaya aku akhirnye untuk hari pertama....esok? boleh kot...papepon tgk keadaan aku.....


hari ini....14/10/08...aku tak bleh pose sbb dari kol 12.30 mlm td aku kena ciweet beweet....so xdapatlah aku nak teruskan hajat untuk pose....sampai opis kol 8pg...lps b turun aku terus balik umah...amik EL half day....sampai umah....rehat dan tido....kol 12tgh hari aku masuk opis dgn ceria dan meneruskan tugas spt biase....tp kan...eloknye pose....xdaklah nak pikir makan je...ni bila tak pose...dok pikir lps ni nak makan apa....ishhh....manalah perut tak problem....perut...perut....betul...betul...betul....ni dah kol 4.30...nak solat pastu nak smbung buat keje sket....dalam kol 6 gerak pulang la...windu kat umah....walaupon buruk....ok papai....sehingga berjumpa lg....jaga diri hiasi peribadi....


-pinggiran gombak-

8 Comments:

kakkumei said...

off topic!
nama saya ada satu n sahaje!

laksamana sunan said...

apa plak off topic ni??? suka hati lah....jgn terlalu menentang pabila ada individu mahu meluahkan idea2 baru...
satu n ke...2 n ke....tak jadi masalah...yg pnting ada bunyi nama awak....ha ha ha ha ha.....

kakkumei said...

baek!!! XD

laksamana sunan said...

pendek je....marah ke he he he....jgn amik hati ye.....
amacam hari ni? dah mula pose 6?
kalau ada barang2 yg best kat sana cakap la bleh kirim...beli untuk k.shayu...heh heh heh....

kakkumei said...

puasa 6??
puasa sehari leh tak? XD

nak belikan apa utk kak shayu?
general sangatlaa barang best tu..
hahahaha!

laksamana sunan said...

dia suka hand bag or gelang tangan yg very berseni....
apa yg best kat sana?

kakkumei said...

hermm
jogja best handcraft kot...
tp org tak berkenan sgt...
kesenian perak kat sini pun best gak..
hahaha!
ha, jogja popular ngan BATIK! batik lawa2!

laksamana sunan said...

boleh je...asal ada saguhati yg best dari sana yg boleh di display....he he he