Thursday, September 18, 2008

Kesedihan...Ramadhan

(en. khairil dalam kenangan)

salam semua...

syukur ke hadrat Illahi masih memberi ruang untuk aku menghirup udara milikNya pada hari jumaat. ye lah...dah 19 Ramadhan hari ni...MasyaAllah cepatnye mase berlalu pergi tanpa menunggu manusia2 yg terus lalai dan alpa dgn janji2 dunia...

18/9 tepat jam 4.30pm i left my office and went to IWANI shop near cave rock. aku beli roti arab. buat sahur. sbb nasi dah tak lalu nak makan la...tiba2 hp aku berbunyi dan nama mama gee yg tertera...aku terus jawab dan kedengaran tangisan gee...aku panik la jugak apahal minah ni nangis...aku mintak dia tenang dan cakap satu persatu...hati aku dah tak brape nak best lagi...mesti ada sesuatu dugaan dari Allah...benar tekaan aku, sesak nafas aku bila gee beritahu yang...encik khairil hisham (gambar di atas) ex iic academic officer telah kembali ke Rahmatullah setelah terlibat dalam kemalangan jalanraya di Libya, termenung seketika aku....aku kehilangan lagi seorang kawan yang begitu baik dan kuat bekerja...semasa aku tulis ni...jenazah belum sampai lagi di kuala lumpur...dan dijangka tiba pada jam 2 ptg di KLIA...terus di solatkan di masjid KLIA dan akan disemadikan di Presint 20 Putrajaya...InsyaAllah hari ni aku, wife, ain dan gee akan ke sana untuk penghormatan terakhir...Al-Fatihah buat khairil hisham...semoga ditempatkan bersama2 mereka yg beriman di sana...buat balu Allahyarham izat...kami berdoa agar Allah berikan kekuatan untuk menghadapi perjalanan yg akan datang dan semoga di permudahkan segala urusan izat dan anak2...Ameen



22/9/08 - syukur kpd mu Ya Allah...hari ini masuk hari ke 22 hambamu ini berpuasa...pg ni aku tak larat nak bersahur...apa lagi aku cuma jamah kurma 3 biji, air vitagen, coklat dan air suam je...tepat jam 6.45 pagi bgn solat dan mandi...tepat jam 7.55 dah terpacak kat opis...dgn perut yg tak brape best pg ni aku terus melangkah masuk ke opis dan on kan komputer....tetiba perut aku sakit dan rase pedih...so ke bilik termenung la...kalau ke klinik mesti dapat mc punye...tp buat apa dok umah...bukan bleh nak minum ke...makan ke...dll la...



bila keluar dr toilet si Ana dan si Epit panggil....katanye ada berita penting...sudah...aku rase tak sedap hati lagi...jgn ada cerita sedih lagi...

....Ya Allah....ana beritahu...K.lang a.k.a Raden aksiden di gambang-kuantan ptg semalam....skang kat i.c.u. hospital kuantan....menurut ana...bapanye patah kaki...nenek dia kritikal...dan k.lang sndiri parah di bhg muka...kesian k.lang...Ya Allah ringankan beban keluarga ini...kau ampunkan segala dosa kami...kau selamatkan keluarga ini...kau maha pengampun lagi maha penyayang...Ya Allah...

InsyaAllah...esok ptg 23/9 aku akan ke kuantan bersama rakan2 lain untuk menziarahi k.lang...moga perjalanan kami dinaungi Rahmat dan kasih sayang Allah...

....Ya Allah Ya Tuhan ku...aku memohon dari mu agar kau pelihara kami dari perkara2 yang buruk...kau permudahkan segala urusan kami...kau tambahkan kasih sayang ukhuwah di antara kami...kau tingkatkan iman kami kpd agama mu Ya Allah...Ya Zaljalaliwallikram.....

2 Comments:

Anonymous said...

Laksamana Sunan,

Arwah was my first mentor in IIC. I will always remember his kind words and cool smile :-)

z'kea m.s said...

Abg. munif...

Saya kenal allayarham masa di UIA lagi. Arwah adalah Presidan Economics and Management Society. Walaupun tak rapat, tapi saya tau dia sangat komited dan baik.. Rasa sebak bila lihat wajah izad di BH semalam. Semoga beliau dan keluarga tabah...

Saya baru tau Kak Lang kemalangan.. salam untuk Kak Lang dan keluarga. Semoga tabah cepat sembuh.