Friday, September 26, 2008

Salam Kesyukuran...Salam Aidilfitri


salam....buat sahabat2 ku sekelian...tika ku menaip genap hari ni masuk hari yg ke 26 semua umat islam berpuasa bg tahun 1429 hijrah. pantas sungguh masa berlalu. berbagai peristiwa berlaku dalam bulan yang penuh dgn maghfirah ini. tetapi masih ada golongan yang dah akil baligh masih gagal atau malas atau jahil untuk berpuasa. aku sedih sangat...sbb berlaku depan mata aku sendiri. jauh sudah perasaan malu dan segan terhadap org ramai apatah lagi kepada Islam itu sendiri. nak kata aku ni baik xdaklah...sbb aku ni pon bukannya baik sangat...paling tidak kita hormati kedatangan bulan yang mulia ini...bukan payah pun nak berpuasa...bukan nak kena pergi jihad pun bila berpuasa...agaknya mcm mana rupenya kalu kita kena berpose sepertimana berposenye umat2 zaman2 nabi dan sahabat? lu pikir dan cari jawapan sendiri la...!!!
ntahla...itu agaknye dinamakan umat hadhari...segala2nye hadhari...semoga Allah bukakan hati mereka untuk menjadi lebih baik pada masa akan dtg...Ameen...
syukur...juga ku panjatkan kepada yg maha Esa...dengan izin dan kekuatan yg diberikan kepada aku...aku masih boleh menjalankan ibadah mulia ini dengan baik...walaupon sejak dua minggu ni aku sentiasa rase pedih di ulu hati...aku berjaya atasinye. tp peliknye kalau lps buka ok je...he..he..he..
baiklah...sempena kedatangan syawal untuk tahun ini saya dan isteri tersayang ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin buat semua Warga IIC atau ex iic dan juga rakan2 dan sahabat2 yang masih mengenali kami. Semoga Syawal kali ini disambut dengan penuh kesyukuran dalam kesederhanaan. dan sekiranya balik ke kampung...hati2 dijalanraya....semoga selamat pulang ke kampung halaman dan kembali ke opis.....
- pinggiran gombak-

1 Comment:

Izammuddin Aris said...

cik munif ...sy mmg terhitang budi sgt ngan cik munif n madm..bukan apa cik munif byk bg semangat tuk sy..sy janji walau kat mana sy pun ..sejauh mana berjaya saya pun sya tetap cr cik munif n madam tuh jahit bj tuk cik munif n madam....klu sy berjaya nanti..atu dah lost contact blog nie la..tempat cr balik,...n jangan segan silu klu nka dtg butik sy nanti 3 tahun lagi k..datang jer,..k...